donderdag 16 september 2010

De brug


Dit is de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal. Hij is volgespoten met graffiti. Waarschijnlijk door de bezoekers van camping Zeeburg, die onderaan de brug ligt. Ik ben altijd blij dat ik daar niet hoef te kamperen. Rijen tenten staan pal op elkaar. De jonge mensen die vaak over de brug lopen met rugzakken op weg naar het openbaar vervoer, zien er over het algemeen vrolijk uit.
Ik denk dan aan de tijd toen ik die leeftijd had. Het gezeul met zware bagage, levensgevaarlijk liften, op de grond slapen. Of met de Magic Bus naar Griekenland gaan. Dat soort dingen doe je jezelf aan als je jong bent. I hated every minute of it.
Ik herinner me een ´vakantie´ in Kreta. De reis er naar toe was gruwelijk. Het was maart en het weer was slechter dan in Nederland, guur en regenachtig. Als je de foto´s ziet staan we er vrolijk lachend op. In werkelijkheid spraken we voortdurend over de Goelag Archipel en ´fuckin´ Solzenitsjin.
Tegenwoordig eis ik niet alleen luxe, 5-sterrenhotel met verwarmd zwembad, maar ik besteed ook steeds meer uit. Zo had ik een broek voor 3 euro gekocht die ingekort moest worden. Voor 9 euro heeft de kleermaker een keurige zoom genaaid. In deze moderne tijden laat ik zoveel mogelijk taai ongerief achter me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten