woensdag 20 april 2011

Bob ontmoet een hond


Als ik buiten geblèr van een kat hoor of opgewonden geblaf van een hond, weet ik dat Bob erbij betrokken is. Vanmiddag stond er een hondje vlak voor ons huis te keffen. Vanaf het terras keek ik naar beneden. Het looppad wordt in het midden gescheiden door een hek. Links stond Bob te kijken naar een Jack Russelltje dat rechts stond. Bob wilde naar binnen en schatte zijn kans in om ongeschonden langs Jack te komen. O jee, dacht ik, die jachthondjes denken dat katten konijnen zijn dus dat voorspelt niet veel goeds. Bob stond er als gewoonlijk ontspannen bij, niet opgeblazen met een dikke staart. Hij keek een beetje nieuwsgierig. Om een gevecht te voorkomen rende ik naar beneden en deed de voordeur open, voorbereid om de twee te scheiden.

Mijn interventie was niet nodig. Toen ik naar buiten ging stonden de hond en de kat aan elkaars neuzen te snuffelen, de Jack Russell met een kwispelende staart en Bob heel vriendelijk. Het hondje rende weg toen hij mij zag dus ik kon er helaas geen foto van maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten