zaterdag 23 april 2011

Weer zo´n briljant idee van mij

Een topstuk

Tussen kunst en kitsch

Bob houdt meer van eetbare bloemen

Vorige week had ik een bos van 50 tulpen gekocht. Hier en daar, in de hal, keuken en woonkamer, een grote vaas bloemen pept het huis op. Het nadeel is dat al naar een paar dagen de blaadjes gaan vallen en de stelen gaan hangen. Dus ging ik op internet naar iets meer permanent zoeken. Zijden bloemen bijvoorbeeld. Er bestaan allerlei sites, veel voor bedrijven die een abonnement nemen op elke maand een ander (kunst) bloemstuk. Het is moeilijk kiezen van een foto. Je kan je eigen bos samenstellen door bijvoorbeeld rozen en andere bloemen per stuk aanteschaffen. Het nadeel daarvan is dat je het toch in het echt moet zien, zo´n nepboeket.
Dus besloot ik twee kant-en-klare boeketten aan te schaffen. Zeer prijzig maar er waren geen verzendkosten aan verbonden en je hebt er voor je hele leven wat aan, dacht ik.

Twee dagen later werden ze bezorgd, een zomers boeket en een soort Madeira-achtig bloemstuk. Lelijk! Helemaal niet wat ik voor ogen had. Ik heb het zomerse werkje in de hal gezet en het andere in de woonkamer. Elke keer als ik er langs loop denk ik: Shit, het zijn gewoon plastic bloemen die je eens in de zoveel tijd in de vaatwasser stopt. Je mag blij zijn als je er een euro voor krijgt op Koninginnedag.
Kortom, internet kan gevaarlijk zijn, helemaal voor impulsieve types als ik. Altijd eerst een nachtje slapen voordat je Send aanklikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten