zondag 11 oktober 2015

Ik ben thuis



Dat huis van mij wordt steeds mooier. En het is nog lang niet af. Vandaag zat ik met klusneef te brainstormen. De muren van 4 meter hoog brengen hem op wilde doch verrassende ideeën. Vandaag beperkte hij zich tot de badkamerspiegel en wat lampen. 'Weet je wat ik zo mooi vind', zei ik mijmerend, 'zo'n kleedkamerspiegel met lampjes rondom.' Nu hadden we nog een karaktervolle spiegel geërfd van zijn moeder. Hij heeft die saaie spiegel in de badkamer vervangen door  het erfstuk. Nog wat lampjes op bevestigen en je krijgt gelijk een totaal andere badkamerervaring. Buuf had nog een mooie sfeerlamp voor me. En zo wordt deze woning stukje bij beetje een paleisje vol onverwachte details. De muur boven de erker, bijvoorbeeld, is uitermate geschikt voor een prachtige schilderijencollectie.



En bijna alles in mijn woning is gekregen, gevonden of gekocht bij de kringloopwinkel. Dominee Gremdaat zei het gisteren ook al: 'Lieve mensen, ondanks alle ellende die dagelijks over ons uitgestort wordt. Vergeet niet te genieten. Het mag.'

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten