zondag 21 maart 2010

Mijn strijd


Moestuin, rechts, vóór de behandeling
Mijn huisgenoot is pro-natuur. Dat wil zeggen dat hij vindt dat je alles wat god geschapen heeft moet laten groeien. ´Wat maak je je nu druk om dat onkruid tussen de tegels, laat het toch groeien en geniet.´ Ik ben het er niet mee eens maar discuzeuren erover leidt, net wanneer het over politiek gaat, tot onverkwikkelijke ruzies.

Gelukkig krijg ik steeds meer medestanders. De Britse tuinontwerper Tim Newbury raadt aan geotextiel te gebruiken. Ter toelichting bij zijn ontwerp ´Makkelijk in Onderhoud´ schrijft hij ´Alle planten groeien door een doek van geotextiel waar een strooisel is aangebracht waardoor vocht wordt vastgehouden en onkruid geen kans krijgt.´Geeft u mij maar 400 vierkante meter van dat spul. In de Karweigids wordt ´onkruidvermijdend voegzand´ aangeboden. 25 kilo voor 12 euro 89. Volgens Newbury kun je het beste tussen de planten boomschors strooien. Dat kost in de Karweigids 6 euro 99 voor 60 liter. Cacaodoppen schijn je ook te kunnen gebruiken.

Je kunt niet alles winnen, had ik net bij de klompenboer werkklompen gekocht voor 56 euro, geloof ik. Zie ik dezelfde in de Karweigids voor 29, 95 euro.

Wat voor strooisel bedoelt Newbury eigenlijk? Even opzoeken, dan bestellen en laten bezorgen via internet. Ik zal, verdomme, dit jaar van mijn tuin genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten