maandag 19 juli 2010

Feestje

HS sleept nog wat drank aan

Bij toeval kwamen we zondag op een feestje terecht. Om privacyreden kan ik daar niet over uitweiden. We werden zeer gastvrij ontvangen en voorzien van de heerlijkste drankjes en hapjes.
Toch kan ik het niet laten een paar opmerkelijke details te noemen. Bij binnenkomst viel mij direct op dat 3/4 van de gasten jong en bloedmooi was. Het was net een party van topmodellen. En daar kwamen wij met onze oud-Hollandsche boerenkoppen, in klederdracht en op klompen. Gelukkig had HS zijn prins Bernhard zonnebril op en ik het Sophia Lorenmodel. I think we got away with it.
Er was een dj ingehuurd die een leuke mix voor alle generaties draaide. Voor diegenen die de oorlog nog hadden meegemaakt, Louis Armstrong en Ella Fitzgerald en Dean Martin. Aan het eind van het feest toen alle jongeren verdwenen waren, ontpopte de plaatjesdraaier zich als crooner รก la Bill Murray in Saturday Night Live. Met een ego van hier tot Tokio. Hij kwam voor me staan en zong speciaal voor mij: Tears on my pillow, pain in my heart and you on my mind. Gelukkig was ik dronken genoeg om de tekst met handgebaren terug te mimen.
HS fluisterde:´Hij kan wel goed zingen maar hij is over zijn houdbaarheidsdatum heen.´
´Ach, laat die man toch, hij is gewoon een laatbloeier´, fluisterde ik terug. Na 10 nummers (Papa was a rolling stone o.a) zag ik vooral bij de mannen metaalmoeheid intreden. De dj sloot af met: We´ll meet again, don´t know where, don´t know when, dat uiteraard door alle gasten uit volle borst werd meegezongen.
Net toen wij via de tuindeur de feestlocatie wilde verlaten kwam de buurman binnen. Ik herkende onmiddellijk de gebruinde kop van televisiemaker MB. U weet wel, van dat ranzige programma Seks voor de Buch. Dat verzin je toch niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten