dinsdag 16 november 2010

Dilemma


De staart van Bob

Bob is gefrustreerd en wordt te dik. ´s Avonds zit hij naast de voordeur en staart naar buiten. Urenlang. Hij wil op stap. Om zijn onvrede te uiten gebruikt hij het ganse huis als krabpaal. Vooral mijn Perzische tapijt moet het ontgelden. Maar ook de bank moet er aan geloven, de keukenstoelen, het behang, zelfs dozen met HS´paparassen worden versnipperd. Ik heb grote zin de deur voor Bob te openen zodat hij twee dagen kan zwerven. Dat betekent helaas dat ik me ook twee dagen ernstig zorgen maak om zijn welzijn. Als hij in het water terecht komt, kan hij niet meer de wal op klimmen. Bob zit ook graag op het smalle richeltje buiten het keukenraam. Als hij zich omdraait of te snel loopt wil hij nog weleens uitglijden met één pootje. Tot nu toe heeft hij zich altijd hersteld maar er komt een dag dat ik hem achterna moet springen in het koude water.

Bij HS zijn broer is een kat komen aanlopen. De Strepenmannen zijn heel aantrekkelijk voor katten (en vrouwen). Dit beest jaagt ´s nachts op konijnen en sleept volwassen exemplaren de trap op en legt ze op de deurmat. Hij wandelt door de hele buurt en is een bekende figuur in het winkelcentrum. Als hij binnengelaten wil worden, hangt hij met zijn voorpoten aan de brievenbus, miauwt hard terwijl zijn achterpootjes los bengelen. De papagaai die binnen in een kooi zit roept zijn naam: ´Kootje, Kootje, miauw.´

Geen opmerkingen:

Een reactie posten