zaterdag 31 maart 2012

Modeziektes


Het is mogelijk dat Cleopatra last had van rusteloze benen.

Er wordt vaak honend gezegd: al die modeziektes. 'Iedereen is depressief of dyslectisch. Of ze hebben ADHD.' Zo vertelde een Amerikaanse stand-up comedian lachend dat de laatste rage onder de ziektes Restless legs was.

Een paar jaar geleden lag ik in bed maar ik kon de slaap niet vatten. Het was net of er duizenden mieren in mijn benen rondliepen. De enige manier om dat ondragelijke gevoel te verminderen was door te trappelen of te luchtfietsen. Zodra ik dan weer stil lag begon de spanning zich weer in mijn benen op te bouwen. Ik weer trappelen. Af en toe stond ik op om een stukje te lopen. Het zal wel met doorbloeding te maken hebben. Eén keer in de zoveel tijd komt dit verschijnsel terug. Je gaat er niet dood aan maar het is een rotgevoel. Ik was blij toen ik las dat er een naam voor bestond. Is dit een nieuwe ziekte of is hij nu pas in kaart gebracht? Of had Cleopatra hier ook al last van?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten