zondag 5 mei 2013

Korte broek



In De Volkskrantmagazine mag een lezer elke week een vraag stellen aan de Modeschool.
'De lente komt eraan. Mijn vriend wil weer zijn korte broek uit de kast pakken. Maar hoe zit dat nu eigenlijk de korte broek? Kan die nog?'
Antwoord Modeschool:'Néééééé! Kijk anders even op kanikeenkortebroekaan.nl, ook daar is het antwoord altijd nee.'



Mijn verloofde is modieus maar niet trendgevoelig. Hij trekt al jaren bij mooi weer een korte broek aan die hij combineert met sokken in sandalen. Het laatste is ook een gruwel voor de fashionvictims. En toch verschenen er deze lente vrouwen met geitenwollen sokken in hoog gehakte sandalen op de catwalk.
Ik hou van mensen die zich niets aantrekken van de heersende trend of politiek correcte meningen. Mijn verloofde, bijvoorbeeld, zou nooit meegaan in het psychologisch experiment waarbij een persoon de opdracht krijgt de ander een flink stroomstoot te geven. Dat zou hij gewoon verdommen ook al proberen de psychologen hem, met zogenaamde rationele argumenten, te overtuigen dat het the right thing tot do is.

Effe lekker de taser er op zetten, dat zal hem leren


Dat doet me denken aan de Amerikaanse politie die bij lastige arrestanten de taser gebruikt. Dat is te zien in één van die real life politieprogramma's op tv. En dan gaat het niet over zware criminelen. Zo keken we laatst naar een situatie waarbij een fietser ergens in een stadje in Amerika stilstond en met één been op de stoep leunde.Fietsers en wandelaars zij zeer verdacht in de VS. Onmiddellijk waren de politieagenten paraat, ze sprongen uit hun dienstauto en vroegen: 'Wat doet u hier?' 'Gewoon, ik sta te staan. Even pauzeren.' 'Dat kan niet, doorrijden.' 'Ik zou niet weten waarom', zei de fietser,' ik doe toch niemand kwaad.' 'Als u niet doorrijdt gebruiken we de taser.' 'Wat is dat nu weer voor onzWhahahahaha.' Hup, 30.000 volt werd er door zijn lichaam gejaagd. De man lag kronkelend op de grond, werd opgepakt door de agenten en op de achterbank gegooid. Kijk uit dat hij zijn hoofd niet bezeert. Dat komt ervan als je je niet gedraagt als de rest. Een normale Amerikaan weegt 220 kilo en zit altijd in een auto.
Een groot contrast met de Engelse politie die zich zelden laat verleiden tot geweld. Zij gebruiken over het algemeen beleefde frasen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten