woensdag 10 juli 2013

De hond en de kat


Aan een hond heb je meer dan aan een kat. Elke ochtend zeg ik tegen Bob:'Breng me een kopje koffie en haal de krant.' Hij trekt één oog open en begint zachtjes te spinnen en daarna valt hij weer in slaap. Vanochtend verraste hij ons met een piepklein veldmuisje.

Ik denk er weleens over een hondje te halen uit het asiel. Dan heb ik gezelschap tijdens het wandelen. Eén van mijn Facebookkennissen heeft 4 honden en woont in Portugal. Hij beschreef laatst in kleurrijke bewoordingen hoe een teek eruit ziet en hoe hij er elke avond tientallen uit de vacht van zijn trouwe viervoeters plukt.  Krijg je dat weer, dacht ik, teken. Mijn vroegere buurvrouw is bijna dood gegaan na een teekbeet.

Als ik de terrasdeur open heb staan hoor ik voorbijgangers met Bob praten. Hij is een allemansvriendje en laat zich aaien door kinderen en volwassenen. Bob mag dan verder totaal nutteloos zijn, voor mij is hij nog steeds de hoofdprijs uit de loterij.

Bob zoekt verkoeling op ons steigertje aan de achterkant van het huis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten