vrijdag 1 oktober 2010

Een Hemaatje




Dit is al de vierde keer dit jaar dat ik griep heb. Dit keer met hoge koorts. Ik lag te klappertanden op de bank. ´s Nachts had ik levendige dromen en hoorde ik mezelf hardop zeggen: ´Bel de dierenambulance.´ ´Hè, wat?´, zei HS. ´Nee, niks.´ Vandaag spoelde ik het koortszweet van me af en kleedde me aan als een echt mens. Vier dagen niet bewegen is funest voor mij. Het lijkt wel of al mijn energie in mijn hoofd gaat zitten. Het enige dat erop zit is een rondje lopen. Ik voelde me gammel maar de frisse lucht was een weldaad. Eerst liep ik over de IJburglaan waar 9 tandartsen zitten. Ik wandelde terug via de boulevard. In de verte klonk het hoge geschreeuw van schoolkinderen. Er liep een jonge moeder met een kinderwagen. Ik werd gepasseerd door een man die vroeg: ´Jij weet hoe laat?´ ´Bijna half 12.´Hij spurtte weg en verdween in de verte. Ik besloot door te steken om nog wat boodschappen te doen bij de Vomar. Op het pleintje ontdekte ik twee nieuwe winkels: een Hemaatje en een Natuurwinkel. Nu nog een Zara en we hoeven het eiland nooit meer af. Ik ben zo blij dat ik hier woon. Het is net een dorp. Op een Waddeneiland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten