vrijdag 25 september 2015

Verhuisd!

Wakker worden in mijn nieuwe huisje


Je bent pas verhuisd als je internet hebt.  Vind ik. Ik heb geen tv maar kijk Het Journaal online. En verder lees ik. The Great Gatsby. Ik kocht het bij het 2e handswinkeltje en was aangenaam verrast. Wat een goede en geestige schrijver is die Scott Fitzgerald. Met een briljant observatievermogen. En dat boek is nota bene exact 90 jaar geleden voor het eerst gepubliceerd.

Kopje koffie


Vorige week zondag kwam Klusneef mij weer helpen met de laatste loodjes. Zware onhandige spullen die hij als Superman op zijn schouder naar zijn auto torste en net zo makkelijk vastsnoerde op het dak.
In mijn bergruimte/inloopkast staan  IKEA's Billy's en een kleding- en schoenenrek, een goed georganiseerde kast zonder overbodige troep. Ik weet  waar alles ligt, ook gebruiksaanwijzingen van verschillende apparaten. Ik heb zelfs contactdozen en snoeren gereinigd. Het tapijt, waar Blanche als puppy smerige pisvlekken heeft achter gelaten, heb ik buiten gelegd en geboend met groene zeep en soda. Instructies van Klusneef. Het ligt nu te drogen in de zon.



Ondertussen mantelzorg ik op de IJburglaan.  Vandaag een wasje gedraaid, een Cor van der Laak bezwaarschrift geschreven. Het een en ander schoongemaakt.
Als ik in mijn nieuwe woning ben, heeft Blanche heimwee. Ze zit te piepen voor de deur en loopt alleen richting Steigereiland. Zodra we bij Hans zijn, zoekt ze eerst haar vriendje op, Bob. En gek genoeg is Bob blij haar te zien. Ze worstelen een kwartiertje op het zachte vloerkleed en de balans is hersteld. Misschien moeten Hans en ik dat ook doen.

Ik maak me wel zorgen om Hans' gezondheid. Eerst ging het beter, maar de laatste weken heeft hij weer weinig lucht en nauwelijks eetlust. Een slecht teken. Maandag gaat hij gelukkig langs de dokter.


Het huis van de achterburen

Reünie Bob en Blanche

Geen opmerkingen:

Een reactie posten