vrijdag 21 februari 2014

DUCKALERT!!!


NIEUWS VAN STEIGEREILAND-NOORD

Mensen, bewoners van Steigereiland-Noord, het is weer zover; de eenden zijn op zoek naar een broedplaats. Het liefst op uw terras in uw plantenbak. Ik keek net naar buiten, zie ik, heel brutaal, de verloofde van Wanda bij ons op de reling staan. Hij kwaakte naar zijn vrouwtje: 'Ik heb een perfect plekje gevonden, Wan.' Maar Wanda gaf de voorkeur aan een plantenbak van de overburen. Het is toch net haar moeder Lulu. Nooit vooruit denken. En als de kuikens uit het ei komen, gaan wij weer met ladders in de weer om ze te water te laten. Omdat ik het toch niet kan laten een blaadje te maken, dacht ik een foldertje te produceren voor de bewoners, met tips voor eendenbroedplaatsen en meer onzin. Een quiz: welk melodietje herkent u in het gefluit van de hoogspanningsmast en dergelijke. In het lettertype van De Telegraaf.

'Wan, ik heb een goed plekje gevonden. Bij De Korte-Streep




'Áls jij liever bij de overburen zit, Wan, mij best. Zolang jij maar gelukkig bent.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten