woensdag 26 februari 2014

Hondje IV, Bob en Billy

Dezelfde foto die ik geplaatst had, stond ook bij I in de krant. Toeval?
Ik had op mijn tijdlijn een foto van The Ghostbusters geplaatst. Bill Murray, Harold Ramis en Dan Acroyd. De volgende dag lees ik dat Harold Ramis is over leden. De man wordt wel de Spielberg van comedy's genoemd. Regisseur en schrijver van onder andere Ground Hog Day en Analyze This. In zijn jonge jaren verzorgde hij de moppenrubriek in de Playboy. Weer zo'n telepathisch momentje. Volgens mijn vriendin I. is dat geen toeval. Stel dat dit geregisseerd is door een Hogere Macht, wat is dan het nut? Er zijn hoogbegaafde mensen. Ik schijn hooggevoelig te zijn, vandaar dat ik signalen opvang van ver over de Atlantische Oceaan. Helaas kan ik niet de loterijnummers voorspellen.

Maar dit terzijde.

Een paar dagen geleden bezocht ik de IJburgse Vomar. Er stonden twee chihuahua's aangelijnd binnen. De ene bibberde en keek steeds naar buiten. Ik volgde zijn blik en zag een reusachtige herdershond aan de andere kant van het raam. En aan het fietsenrek zag een zeer agressieve pitbull vastgeketend. Duidelijk geen Ceasar Milantraining genoten. Later passeerde de herdershond met vrouwtje op fiets de pittbull. Als hij niet vast had gezeten, was hij een gevecht op leven en dood begonnen. De chihuahua's stonden nu allebei te bibberen en keken wanhopig in de richting van hun vrouwtje. Die was tussen de schappen verdwenen en ontspannen aan het shoppen.

Ik lees nu het hoofdstuk: Omgang met andere honden. Uw chihuahua optillen en hard wegrennen. Als ik ga wandelen in het verlate Diemerpark neem ik altijd een klein busje deodorant mee. Om potloodventers mee te bespuiten. Binnenkort ook om grote vechthonden mee uit te schakelen. De buurkinderen zullen wel uitgelaten reageren om mijn hondje. Vandaag noem ik hem of haar Billy. Alhoewel, die naam werkt natuurlijk op de lachspieren van het grut hier. Bill, hahaha.
Ik zit bij de telefoon te wachten tot de Limburger belt om een afspraak te maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten