vrijdag 13 juni 2014

Bad hairday, ga langs Philipé

Je wordt in de watten gelegd bij Philipe. Hij neemt de tijd ,is gezellig en heeft visie.


Na de behandeling, ik durf weer over straat

Ik zag net de laatste aflevering van het inspirerende programma What Not To Wear. Ik geef de voorkeur aan de Amerikaanse versie met Clinton Kelly en Stacey London. Hun doel was de beste versie van hun kandidaat te creëren. Veel van de kandidaten waren blijven steken in de periode dat ze een jaar of 20 à 30 waren. Terwijl anderen, volwassen vrouwen, zich kleden als kinderen. Sommigen hadden zelfs in thema in hun kleding, bijvoorbeeld schildpadden. Schildpadoorbellen, jurken, kousen. Het allerergst waren de vrouwen die voor elk seizoen een passende trui droegen. Met kerst een wolletje met rendieren, kerstbomen en ingebouwde lichtjes. Met Pasen konijnenoortjes.

Stacey en Clinton zorgden voor kleine wondertjes

De kandidaten kregen 5000 dollar om een nieuwe garderobe aan te schaffen. Voorwaarden: oude kleding in de vuilnisbak en shoppen volgens de regels van Clinton en Stacey. Sommige dames gedroegen zich alsof ze naar de slachtbank werden geleid. Eén jonge vrouw kon geen afstand doen van haar elfenvleugels(!).
Voor de kers op de taart: kapper Ted Gibson
en visagiste Carmindy

Met de hulp van kapper Ted Gibson en visagiste Carmindy werden de kandidaten, soms tegenstribbelend, de 21ste eeuw ingetrokken. Enkele uitzonderingen daar gelaten was iedereen tot tranen geroerd als ze aan het eind van het programma hun verbeterde zelf in de spiegel zagen. Geen botox, geen vetwegzuiging. Stacey en Clinton werkte met het materiaal dat hen voorgeschoteld werd. Appel, - peervormige lichamen. Dikke of dunne lijven, grote borsten, kleine borsten, korte beentjes, lange rompen. Iedereen kan er goed uitzien. De kers op de taart was de haarkunst van Ted Gibson en de juiste make-up van Carmindy.



Deze week kwam er een eind aan het programma. Ik zag Ted Gibson in actie en dacht: ik wil ook een kapper met visie. En die heb ik nu gevonden in galerie Kunsthaar in de Berenstraat. Philipe wist precies wat ik wilde. Coupe, kleur, lengte. Perfect. Bedankt Philipe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten