zondag 8 juni 2014

Keffertje

Dat gekef slaan we er wel uit

Woningbouwvereniging Eigen Haard maakte het duidelijk, zij willen slechts bewoners met een hoog inkomen in hun waterwoningen. En geen studenten met rijke ouders. Aan het begin van de steiger zijn een paar weken geleden toch een paar jonge jongens komen wonen. En dat zullen we weten ook. 's Avonds zitten zij op hun terras Britney Spears hits te zingen. Eén van hen speelt gitaar. Of ze draaien keiharde muziek. Of ze duiken van de bovenste verdieping het water in onder luid gejoel van hun vrienden. Van mij mag het maar je zal er toch maar naast wonen.

Gisteravond liet ik één raam openstaan op onze bovenste verdieping. Het wordt behoorlijk warm op hete dagen. Ik was bang dat Blanche oververhit zou raken. De jongens verderop gingen weer tekeer en dat was met het open raam duidelijk te horen. Blanche vatte het op als onraad en begon te keffen. Kef, kef, kef. Als je iemand anders ziet met zo'n keffertje, denk je, Mens houd je hond onder controle. Nu ben ik zelf 'dat mens'. Er zat niets anders op dan het raam te sluiten. Ik heb het al eerder gezegd, in de zomer is het hier net een camping. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten