vrijdag 20 juni 2014

Shhhh


Ik kwam vanochtend Brutus tegen en zijn baasje. Brutus is een langharige chihuahua, een bedaagd mannetje, dat Blanche alleen maar tolereert omdat zij van hetzelfde ras is. Niets menselijks is een hond vreemd. (In het opvancentrum voor apen werden 88 laboratoriumaapjes binnen gebracht. Die hadden hun hele leven in een kooitje gezeten. In Monkey World werden ze tijdelijk in een grote ruimte geplaatst. Binnen 1 minuut zaten de blonde exemplaren samen in een hoek. De bruine in een andere. Opmerkelijk, soort zoekt soort). Maar dit terzijde. Ik vertelde Brutus' baasje, een hele aardige, prettige man, steward van beroep, over de aanval van die kuthond. Hij wist welke ik bedoelde want hij woont pal boven de twee mannen. Ze hebben twee getraumatiseerde Spaanse honden maar die ene is de aanvoerder en vals. ' hij moet dat beest aangelijnd houden', vond ook de steward. Hij vertelde dat hij telkens als hij de deur uitgaat, langs die monsters moet. Die beesten liggen gewoon op de stoep. ' Als die valse een dreigende houding aanneemt, ga ik breeduit staan en zeg ik Shhh, net als Cesar. En het werkt.' Ik ga liever geen confrontatie aan want niet alleen die honden zijn vals, die nichten ook. (Weet iemand hoe ik foto's kan uploaden via de IPad?)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten