woensdag 18 juni 2014

Spiegelzonnebril


Blanche werd gisteren gepakt door een grote zwarte hond. Ik kende het mormel en zijn baasjes. Zij hadden mij verteld dat het een Spaanse zwerver was, zwaar getraumatiseerd. En dat hij dus kleine hondjes aanviel. Houd hem dan aan de riem, zou je zeggen. We liepen op het speciale uitlaatpad en kwamen bij de speelwei. Voor alle zekerkeid had ik Blanche aangelijnd. Komt dat zwarte monster aangestoven en grijpt Blanche in haar lijfje. Die gilt het uit, ik greep de aanvaller in zijn nekvel en rukte hem los. Komt het baasje aanlopen met z'n spiegelzonnebril: -O jee, gaat het. Je moet je hond ook los laten lopen dan maken ze kennis en is alles goed.-- -Of ze wordt doormidden gebeten, sorry, dat risico ga ik niet lopen- zei ik en dacht: Lul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten