zondag 17 augustus 2014

Draaimolen voor chipolata's


Wat doe je als een kind zit te klieren? Mee naar buiten nemen en uit laten razen. Werkt ook bij honden. Ik had nota bene de hulp van Hans nodig om Blanche aan de riem te krijgen. Grommen en happen naar me. Zodra we buiten zijn, trippelt ze gehoorzaam met me mee. Als ik dan ook nog zeg: 'Konijntjes' dan kan ze niet wachten tot we in het Diemerpark zijn. De konijntjes hadden zich in de bosjes verstopt maar Blanche vermaakte zich wel. We liepen verder langs het strandje waar een minikermisje was neergestreken. Met een minidraaimolentje voor chihuahua's.
Lelijke gemeente-objecten in het Diemerpark zijn beschilderd met natuurtaferelen. Ik probeerde Blanche te laten poseren voor zo'n plaatje van vossen. Zij zou in een vossennest niet opvallen. De foto's zijn van povere kwaliteit, genomen met de mobiel.







Vrijdag speelde ons buurjongetje voor onze deur. Met zijn twee nichtjes. Ze zijn zo'n jaar of 3, 4 en aanbidden Blanche. Toen we afscheid namen en Blanche en ik naar binnen liepen, riepen ze ons na: 'Dag chipolata, dag pannenkoekje.'
Bij het uitlaten van de hond vind ik ook praktische spullen. Een Brabantia pedaalemmer, zo goed als nieuw, een mooie glazen vaas, een pakje sigaretten en een zakje hash.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten