zaterdag 30 augustus 2014

Elektra

Blanche lag gezellig naast me op de bank. Ik was aan het bloggen,zij kauwde op een botje. Dacht ik. Tot ik geknetter hoorde. Had ze mijn computerkabeltje doorgebeten. Ze keek gefascineerd naar de vonkjes die opspatte. 'Nééééé'!', riep ik en griste het kabeltje buiten bereik. Ik nam het mee naar mijn computermannetje dat in de keuken woont. 'Het is maar 6 volt, ik repareer het met plakband.' Dat was dus goed afgelopen. Blanche wordt steeds behendiger in het springen op stoelen en banken en weet dan via via nog hoger te klimmen. In de keuken scharrelt ze door HS' spullen en vindt dan altijd wel iets levensbedreigends zoals scheermesje, stekkers en contactdozen.

Bob mocht als kitten graag in de prullenmand springen. Hij past er nu nèt in

Blanche geeft altijd ongevraagd advies. Houd je erbuiten, Blanche

Er werd mij op de sociale media verweten dat ik altijd over 'dat verwende kreng' schrijf en nooit meer iets over Bob vermeld. Bobje tolereert Blanche maar krijgt de zenuwen van dat drukke gedoe. Zijn leven speelt zich bijna uitsluitend in de nacht af. HS laat hem om 23 uur naar buiten. Om half 2 roffelt Bob met zijn pootje tegen het slaapkamerraam. HS staat automatisch slaapdronken op, opent het raam. Bob springt naar binnen, valt op het bed in slaap en wil dan om 4.30 weer naar buiten. Dat is de vrije opvoeding van HS. Vannacht ontsnapte er een roffelende wind bij mij toen ik me op mijn zij keerde. HS stond automatisch, slaapdronken op om het raam open te doen. 'Sorry', zei ik, 'dat was Bob niet, ik liet een windje.' Geloofwaardige imitatie, vond HS.
Bob heeft nu ook concurrentie van de buurkat, een mainecoon. Die mag graag komen buurten en is razendsnel. Laatst stond hij voor de achterdeur: 'Mag ik binnen komen?' Ik stond net op het punt het pand te verlaten, liep naar de voordeur en daar verscheen de mainecoon. Ik kon hem nog net tegenhouden. Bob vindt alles best zolang het beest niet binnenkomt. De mainecoon weet weer niet wat hij met Blanche aan moet. Katten begrijpen dat gespring en gelik niet. Tegenwoordig vraagt de buurman: 'Is Bob binnen? Is het slaapkamerraam dicht? Oké, dan kan Peer naar buiten.'

Ik had gehoopt met de aanschaf van Blanche meer beweging te krijgen. Dat plan is geslaagd.
Carlito


Het Diemerpark is een paradijs voor honden



Geen opmerkingen:

Een reactie posten