zondag 14 februari 2016

Koolmeesje in coma?



Er is een koolmeesje tegen mijn raam gevlogen, schreef ik 11 februari. Daar ligt hij. Dood.



14 februari 2016

Dat is vreemd. Ik had het dode koolmeesje laten liggen met de gedachte: de katten ruimen het wel op. Gisteren lag het er nog. Vandaag liet ik Blanche naar buiten, vlogen er allemaal koolmeesjes op. Op de plek waar hun gesneuvelde vriendje lag. Wat apart, dacht ik, koolmeesjes rouwen ook. Toen ik nog eens goed keek, zag ik dat het dode koolmeesje ook verdwenen was. Oftewel, het vogeltje is in zijn geheel door een kat meegesleept. Er was echter geen spoor van een karkas of overblijfselen te bekennen, ja, twee kleine veertjes. Of hij was helemaal niet dood, alleen een paar dagen in coma van de klap tegen het glas? En hebben zijn koolmees vriendjes hem gereanimeerd?



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten