zaterdag 5 maart 2016

Hondenkoppen



Ik liet Blanche uit op het dichtst bijzijnde grasveldje. Kwam er een dame aan die Blanche wilde aaien. Blanche trok haar gebruikelijke duivelse bekkie en probeerde de vrouw te bijten. Wat Blanche niet wist, was dat ze te maken had met Conny, de mobiele hondenkapper. En hondengedragstherapeut. Mag ik even?, vroeg Conny. Ga je gang. Ze greep Blanche in haar nekvel en legde haar op haar rug. Blanche hysterisch gillen alsof ze levend gevild werd. Wachten tot ze kalmeert, zei Conny. Na verloop van tijd gaf Blanche de strijd op. Ze probeerde Conny nog te bijten maar die stak haar vuist uit. Telkens als Blanche haar overdreven gedrag wilde voortzetten, greep Conny in. Uiteindelijk likte Blanche de hand van de hondentrimster. Ik bedankte Conny voor deze gratis les en liep naar huis. Blanche was helemaal beduusd. Wie was dat? Wat gebeurde er? Het was eng en ergens ook lekker, zag ik haar denken

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met het tekenen van hondenkoppen. Nadat ik Blanche' portret op Facebook had gezet, stroomden de aanvragen binnen. Ik moet zeggen, het komt me niet aanwaaien. Boris stond bovenaan de lijst. Moeilijk, een zwarte hond tekenen met zwarte ogen. Hier poging 1. (ik moet het altijd tussendoor laten zien). Morgen gaan we weer verder.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten