zaterdag 24 september 2016

Pleurt op, islamofascisten




Tijdens de Algemene Beschouwingen viel de hele oppositie over onze premier heen. Hij had drie weken eerder in het tv-programma Zomergasten ' Pleur op' gezegd. Dit naar aanleiding van een filmpje met schuimbekkende Nederlandse Turken of Turkse Nederlanders. Dat was toch een volkomen verkeerd signaal richting allochtone medemens. Schande.
De Beschouwingen gingen nauwelijks over de begroting voor de komende jaren, niet belangrijk, maar over de woordkeuze van Rutte.

Columnist Sylvain Ephimenco keek de betreffende beelden voor ons terug, oordeelt u zelf: 

-Ik besloot de geïncrimineerde film op YouTube terug te kijken. Je zag een geïntimideerde NOS-verslaggever te midden van oververhitte Nederturken in Rotterdam, op de avond van de coup in Ankara. Plotseling werd hem het werk onmogelijk gemaakt. Een baardman sprong voor de camera en dreigde expliciet: "Als Turkije pijn voelt, gaat de hele wereld pijn voelen". Volgde een nieuwe cryptische dreiging: "We hebben... bloed een keer geproefd". Iemand anders riep: "NOS, leugenaars". De baardman weer: "Erdogan wordt koning!" en dan bijna spugend en schreeuwend in de camera: "Fuck jullie! Fuck jullie!" Anderen brulden tegen de Nederlandse journalisten die het werk onmogelijk werd gemaakt: "Oprotten hier! Oprotten!"
Als journalist voelde ik me bedreigd en solidair met de NOS-collega's. Als burger moest ik kokhalzen. Ik zou zelf niet naast dergelijke islamofascisten in de tram willen zitten. Gevaarlijk geïnfiltreerde uitheemse krachten die in Nederland de vijfde Erdogan-colonne vormen.
Omdat ik een democraat ben en weet wat het is om als vreemdeling de rechtsorde van mijn gastland te eerbiedigen, vind ik dat al die kromme vingers van Erdogans lange arm geen plek in Nederland verdienen. Uitzetten kun je ze niet. Dan kan ik maar één ding doen: mijn vocabulaire voor één keer aanpassen en uit volle borst samen met de Nederlandse premier krachtig roepen: 'Pleur op!'-

Gisteren sprak ik de buurvrouw. Ze heeft maanden in angst geleefd omdat ze een buurjongetje corrigeerde dat haar hondje pestte. Zijn vader, Turks, zag het en maakte een 'ik snijd je keel door' handbeweging. Ik zei: 'De Marokkaanse en Turkse kinderen spelen tot 12 uur 's avonds buiten. De ouders gaan ervan uit dat de hele buurt ze opvoedt net als in Marokko. Toch? En dan probeer je ze op te voeden, komt er gelijk zo'n creep aan. Van de Turkse maffia.' Zij was er in ieder geval ontzettend van geschrokken. Het is treurig als je die kleine kinderen in hun eentje ziet ronddolen.  Of in het kielzog van hun oudere broers. Nu maar hopen dat de school een positieve invloed heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten