zondag 6 november 2016

Wintertijd II

Het is pikkedonker, ik heb al gegeten. Ik kijk op de klok: 18.30. Ik dacht dat het midden in de nacht was. Gisteren regende het de hele dag. Vandaag zag het er ook niet best uit. Toch waagden Blanche en ik ons aan een wandeling. We zien wel waar het schip strandt. Vanuit Muiden kwam een donkere lucht aanzetten die richting Diemen leek te gaan. Wij liepen naar het einde van IJburg. Daar scheen de zon en was de lucht blauw. Halverwege voelde ik een druppel. Ik keek achterom en zag een prachtige regenboog met op de achtergrond dreigende regenwolken, die ons al snel inhaalden. De paraplu weigerde dienst. Blanche was doorweekt en trilde van de kou. Gelukkig had ik mijn warme hondentas bij me waar ze opgelucht in sprong. Ik kon met mijn mobieltje nog net deze foto maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten