zaterdag 26 juni 2010

Arm Bobje

Bobje zit ´savonds graag op het terras. Laatst liep er een zwaluw over de steiger. Bob keek gefascineerd, ik ook. Een wandelende zwaluw zie je niet zo vaak.
Als ik naar bed ga haal ik Bob binnen. Tegen zijn zin. Als hij me aan ziet komen verstopt hij zich onder een stoel. Op zo´n manier dat ik er net niet bij kan. Gisteravond had ik hem te pakken en sloot de deur af. Bob rende naar beneden, naar de keuken waar HS in valuta zat te handelen. HS deed het keukenraam/deur open en Bobje sprong op het smalle richeltje boven het water. Hij kan geen kant op maar hij zit er graag. Overdag komen zijn vrienden, de eenden langs. Het is een hele gang hangeenden die gevoerd wordt door HS. ´sNachts slapen ze, drijvend in het water, met hun kopjes in hun rugveren.
Ik ging naar bed. HS sloot af met 200.000 euro winst. Midden in de nacht meende ik gemiauw te horen. Zeker inbeelding, ik had Bobje immers binnen gehaald. Om 6.00 uur zei HS: ´Ik hoor Bob.´ Hij liep naar boven en daar zat het arme beest, buiten op het richeltje. HS had zonder te controleren het keukenraam gesloten. Meestal gaat Bob zijn eigenzinnige gang en trekt zich weinig van mensen aan. Maar nu sprong hij bij me op bed, klagelijk miauwend alsof hij wilde zeggen: ´Wat mij nou is overkomen. De portier had me buiten gesloten. MIJ, BUITENGESLOTEN. Hoe durft-ie.´

Geen opmerkingen:

Een reactie posten