zaterdag 12 juni 2010

Herhaling van zetten en meer kleur in de politiek



Mijn collega´s op De Gele Onderzeeër zijn bijna allemaal leden van De Linkse Kerk. Met 1 uitzondering, een Wildersstemmer. Het overgrote deel is verontwaardigd over de winst van Wilders en zijn PVV. ´Een stelletje idioten´, hoorde ik zeggen,´ze zijn hun bruine hemden al aan het strijken.´ Ha, daar heb je WO2 weer.
Nu hebben wij van de geschiedenis geleerd dat je je in zulke situaties beter kunt afvragen Waarom zoveel Nederlanders op deze partij hebben gestemd. Ik vroeg het aan de ene PPV-er. ´Om de gevestigde partijen wakker te schudden´, zei hij. De man is absoluut geen racist of xenofoob.
Ik ben niet geschokt, waarschijnlijk omdat ik geen hekel aan Wilders heb. Ik moet er ook niet aan denken nog meer moslims naar Nederland te halen. Vooral de Marokkanen eisen onevenredig veel aandacht en een bijzondere behandeling. De overgevoeligheid wat hun geloof betreft, is zeer irritant. Stel, je hebt kritiek op de streng gereformeerden. Die trekken op z´n hoogst een zuinig mondje maar je hoeft niet bang te zijn dat ze een aanslag op je leven zullen plegen. Het is toch onvoorstelbaar dat Wilders bewaakt moet worden en dag en nacht met een kogelvrijvest rondloopt. Het is een misverstand dat het om kleur zou gaan. Dat is zo 20ste eeuw.

De rest van de PVV vind ik wel eng. Als Hero Brinkman de leider van de PVV was geweest, zou ik ook bang worden. Of die Fleur huppeldepup. Die twee kan ik gemakkelijk de scepter zien zwaaien in een kamp.
Het lijkt me alleen maar gunstig als de PVV gaat regeren. Omdat Fortuyn zijn karwei niet af heeft kunnen maken, werd Balkenende premier. Een vreemd mechanisme, dankzij de introductie van de islam in ons land, grepen de protestanten, katholieken en gereformeerden hun kans. Acht jaar hebben we dat moeten verdragen. En dat Fortuyngevoel bleef hangen.
Laat Wilders maar eens tonen wat hij kan. Hij is gelukkig niet zo´n vrouwenhater en conflictzoeker als Fortuyn, die lag na een minuut al overhoop met zijn omgeving. Pim had altijd dat verongelijkte, typisch een kind dat vroeger gepest werd en daar nog boos over is.
Zoals ik al eerder beweerde, de puist (onlustgevoelens) is tot wasdom gekomen en moet uitgeknepen worden.
Het zou ook prettig zijn als moslims ophielden zichzelf te zien als slachtoffer. In hun (islamitische) land van herkomst kregen ze veel minder kansen dan hier.
En die onlustgevoelens zijn niet geheel onterecht. Daar kunnen mijn vrienden die in Vogelaarwijken wonen of werken een boekje over open doen.
Tenslotte, waar blijven de Surinamers in de Nederlandse politiek?

1 opmerking:

  1. Toch vind ik het ook te eenzijdig en daardoor gevaarlijk. Pak de misstanden aan en prijs de goeden. Waarom wordt Marcouch bijvoorbeeld nooit geprezen door de heer W.? Dat mis ik in het betoog van W.

    BeantwoordenVerwijderen