dinsdag 21 december 2010

Kerstboom

Ik moet alleen nog een piek kopen

We hadden vorige week weer een gezellig dineetje bij HS´familie. FS, Hs´oudste broer, zei: ´Ik heb nog een klein kerstboompje. Zijn jullie geinteresseerd?´ ´Natuurlijk´, zeiden wij. HS had al een boompje in de hal gezet, versierd met verjaardagsslingers en rode pepers. In de woonkamer was nog plaats zat. ´Niet vergeten´, zei F,´leg een knoop in je zakdoek.´ Natuurlijk dacht ik er pas aan toen we thuis waren. Twee dagen later werd er aangebeld. Daar stond F. met kerstboom. Hij was helemaal van Slotervaart naar IJburg gefietst, boom voorop zodat hij nauwelijks uitzicht had. Ik heb voor 1,50 euro kerstballen gekocht bij de Wibra. Het is voor het eerst dat ik een kerstboom in huis heb. Het zal wel aan dit fijne huis liggen, andere jaren had ik nooit zin in optuigen en versieren.

Wat ook een voordeel is van het wonen op IJburg dat we eindelijk fatsoenlijk mensen (fatsoenlijke mensen) kunnen ontvangen. F. bleef gezellig koffiedrinken en klessebessen. Vandaag kwam onze grote vriend I. langs. Hij heeft zo´n wonderlijk leven gehad dat hij ons blijft verbazen met zijn verhalen. Bovendien is hij gek op Bob en Bob op hem. De BOB was net zijn dagelijkse ronde aan het lopen. Er zijn 4 mogelijkheden waar hij zich schuil houdt. Steiger A, B, C of D. Ik vond hem op steiger A. Hij kwam enthousiast naar me toe. Zolang het vriest hoeven we ons geen zorgen te maken dat hij verdrinkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten