vrijdag 21 oktober 2011

Wachtkamer



Ik zat in de wachtkamer van het ziekenhuis met twee andere vrouwen. .
´Hoe oud ben ik nou?´, vroeg de moeder aan haar dochter.
´Zevenenvijftig, mam´
`Mijn moeder is vijfenvijftig geworden, dan ben ik ouder.
 ´Ja mam, je bent twee jaar ouder.`
´ Mijn vader is negenenzestig geworden. Hij had een hekel aan jouw vader.´
`Waarom had opa een hekel aan papa?
 ´Hij vond hem ongemanierd, slecht opgevoed´
´Alsof jij zo netjes bent.´
`Ha, ha´, de moeder lachte even.
Toen zei ze: ´Ik vind ouder worden niets aan, ik heb suikerziekte en hoge bloeddruk. Er is niets meer om voor te leven.´
´Nou mam, je hebt een pracht van een kleindochter en twee geweldige dochters´. De dochter zei het berustend. Het was duidelijk dat ze dit gesprek vaker had gevoerd.
´Ja, dat is waar´, de moeder lachte weer een kort lachje. Ze staarde een tijdje somber voor zich uit. Toen vroeg ze:´Hoe oud ben ik nou?´

Geen opmerkingen:

Een reactie posten