zondag 25 mei 2014

Praatjes

Ze krijgt praatjes
 Blanche kwam haar nieuwe vriendin Doppie weer tegen. Op het landje. Doppie rende het water in en Blanche volgde heel stoer. Daarna was het weer rollebollen, rennen en worstelen. Ik zei tegen de jonge vrouw, mijn nieuwe vriendin, die haar hele leven al honden heeft gehad: 'Blanche krijgt praatjes. Ik wilde haar bandje om doen, gaat ze tegen me grommen.' 'Dat moet je niet pikken', zei de deskundige,'gelijk tegen de grond duwen. Dat doen ze in de natuur ook.' Ik had ongewenst gedrag natuurlijk opgezocht in de Grote Hondenencyclopedie (internet) en er werd uiteraard beweerd dat je dat juist niet moet doen, tegen de grond drukken. Je moet je afvragen, wat is er aan de hand, waarom doet ze dat? Anders raakt ze getraumatiseerd. Ik vraag het wel aan de cursusleidster. Zet haar in time-out, zal die wel zeggen, even dimmen in een doos.

Onderweg naar het veldje kwamen we een jongen tegen met een 8 maanden oude langharige chihuahua die gelijk op Blanche begon te rijden. Foei, zou Martin Gaus zeggen. 'Ik laat hem niet castreren want dat vind ik zielig', zei de jongen. Hij was, zo te zien, van Marokkaanse afkomst. De jongen. Hoe zuidelijker je komt hoe minder de mensen geloven in castreren of steriliseren, geloof ik. 'Volgens mij krijg je dan een hele lastige hond die steeds wegloopt', zei ik tegen de jongen. Hij haalde zijn schouders op.' Castreren is zielig.'

Tropisch tuintje

Mijn zoete aardappels krijgen wortels en er beginnen bovenaan scheuten te groeien. Ik heb de ananas volgens een YouTube instructiefilmpje geprepareerd en in het water gezet. En de avocado ziet er gezond uit.

Het is Lulu nog niet gelukt een nest te maken. Het is niet dat ze het niet probeert. Overal kom ik haar tegen met haar vrijers. Steiger A, C. Aan het IJmeer. Loerend naar een geschikt plekje. Ze verscheen laatst voor het raam van de bovenste verdieping. Blanche en ik waren stomverbaasd.

Het moet toch niet gekker worden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten