donderdag 2 oktober 2014

Alleen maar goed nieuws (afkloppen)


Ha, fijn, het baasje wakker maken

Behalve dat ik nog steeds moet wennen aan het feit dat ik Joan Rivers nooit meer zal zien in Fashion Police, gaat alles de goede kant op. De arts van Joan maakte een selfie van haar en de bewusteloze diva. En kwam daardoor te laat in actie toen Joan een ademstilstand had.

Blanche is bijna weer haar oude vrolijke, gezellige zelf. Het uitlaten was de afgelopen weken een ramp. Ze weigerde te lopen en als ik haar naar het grasveldje droeg, rook ze alleen maar aan struiken waartegen een reu had gepist.
Vandaag verliep het wakker worden zonder al te veel drama's. Het leek wel of ze wist dat vandaag Carlito en A-dag is want zodra we buiten waren, snelde ze richting Carlito's waterwoning. Ik fluisterde tegen HS: 'Niet het C-woord gebruiken, dan verwacht ze dat we naar hem toe gaan.' Om 5 voor 1 kon ik eindelijk hardop zeggen: 'Blanche, ga je mee naar Carlito?' Ze sprong een gat in de lucht en draaide rondjes van de zenuwen.
Carlito ontvangt haar meestal afstandelijk maar als ze eenmaal in het Diemerpark zijn is het net een komisch duo.

Er lagen overal karkassen van konijnen. De ziekte schijnt weer toegeslagen te hebben, akelig al die aangevreten lijken her en der. De honden wentelen zich het liefst in dode dieren dus we hielden ze aan de riem. Op het strandje mogen ze vanaf 1 oktober weer los.

HS is ondertussen zomaar opgehouden met roken. Van de één op de andere dag. Zonder te piepen. Ik zou gaan klagen en zeuren, in lades gaan zoeken naar een peukie. HS geeft geen sjoege. Hij moppert wel op alles dat in de krant staat. 'Moet je horen, die kale Samsom wil alle rijken kaalplukken. Rooie rakkers, die PvdA.' 'Ach', zeg ik dan, 'er is toch geen mens meer die op die partij stemt.' Hij is ondertussen al bij het volgende bericht. Oproer in Hong-Kong. Alles leest hij voor, gevolgd door zijn mening. Maar ja, dat deed hij ook toen hij rookte.

Dat niet- roken is zo'n zegen. Die eeuwige stank die overal in ging zitten. In je haar, je kleding, de gordijnen, het bankstel. Zelfs Bob rook naar tabak. De rook nestelde zich zelfs in de schone was. Had ik gedoucht, droogde ik me af aan een handdoek die naar sigaretten stonk. Ik denk dat HS 10 jaar aan zijn leven heeft toegevoegd.
En dan is het ook nog eens prachtig, stil herfstweer. Ik ben gek op die windstille dagen waarop het nog warm is en je toch de herfst al ruikt.
O ja, George Clooney is getrouwd. Heel Venetië afgehuurd, 6 miljoen euro er tegenaan gegooid. En dat moesten we weten ook. Speciale fotobijlage in de NRC! Het zou grappig zijn als het huwelijk na drie maanden voorbij is. Alhoewel, ik heb vernomen dat hij president van Amerika wil worden. En zij First Lady. De kwaliteitskrant houdt ons op de hoogte.
 
Hij is wakker
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten