vrijdag 20 maart 2015

Het ergste is voorbij. Hopen we.



'Wat zit dat verbandje strak om Blanche d'r pootje', merkte Hans op, 'dat kan er toch wel af.' Ze zat er inderdaad steeds aan te bijten. De dierenarts had er niets over gezegd. 'Houd jij haar even vast, dan knip ik het los', zei Hans. Dan ken je Blanche nog niet. Ze veranderde binnen een honderdste van een seconde in een tollende piranha en beet Hans gemeen in zijn vinger. Ze bleef nog 5 minuten om zich heen grommen en bijten. Wij gaven het op. Bovendien moest ik weg voor een afspraak in de stad.

Ik trok mijn jas aan en deed de deur open. Blanche, die de afgelopen dagen als een zielig hoopje in een hoekje had gelegen, rende nu opeens de deur uit richting huize Carlito. Ik kon nog net haar riempje om doen. Ze was niet te stuiten en sprong tegen de voordeur van de buurvrouw op. Die deed verbaasd open. 'Blanche wil perse naar jou toe', zei ik. 'Gezellig, ik ga wel met haar wandelen, tot straks.' 

Beter een goede buur dan een verre vriend. Echt wel.

Toen ik terugkwam bracht ik eerst mijn spulletjes thuis. 'De dierenarts heeft gebeld', zei Hans, 'dat verbandje moet er zo snel mogelijk af. Als het niet lukt moet je langs de praktijk.' Waarom heeft die dokter dat verdomme niet eerder gezegd, dadelijk heb ik een chihuahua met 3 poten.
Ik snelde naar de buurvrouw. Die had zelf al actie ondernomen. 'Dat verbandje zit abnormaal strak, ik heb het geprobeerd er af te knippen maar Blanche werd gek.' Ze toonde een bijtwond op haar vinger. 'Als jij haar vasthoudt, knip ik het verbandje eraf.' Ze gaf me twee ovenwanten, Ik pakte Blanche's voor- en achterkant. Ze probeerde zich los te rukken, spartelde met haar pootjes en deed een uitval naar de buuf. Ik greep haar bekje en hield het dicht zodat ze niet kon bijten. Madam werd helemaal dol. Gillen alsof ze gewurgd werd. En knip, het verbandje was eraf. Hondje Carlito aanschouwde het tafereeltje met stomme verbazing.
Daarna gaven we de hondjes snoepjes en schonken onszelf een groot glas wijn in. 'Het ergste is voorbij', zei ik tegen La Buuf, 'proost, op ons allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten