woensdag 22 maart 2017

Laatste wens

Voor het geboortehuis van onze geliefde schrijver en onderwijzer Theo Thijssen



Ik bezocht vandaag mijn oude kameraad Henk. Hij woont tegenwoordig in het hartje van de Jordaan. Ik vertelde hem dat ik 2000 euro had gespaard voor mijn onvermijdelijke uitvaart. Dat spaargeld werd echter door de belastingdienst als vermogen gezien. Dus het is opgegaan aan Afvalstoffenbelasting enzovoorts. Henk vertelde dat niemand die hij kende een begrafenisverzekering heeft. Te duur. Een kennis van hem viel onlangs dood en kreeg zo'n gemeentebegrafenis. ' Keurig verzorgd', volgens Henk. Dat zou dus een goedkope oplossing zijn ware het niet dat men eerst probeert de kosten te verhalen op je familie. Daar wil ik ze niet mee opzadelen. Dus heb ik toch maar een uitvaartverzekering genomen. Ik zal een document opstellen met mijn wensen. Geen dure aula, geen 3 liedjes naar keuze en koffie. De goedkoopste kist mogelijk. Crematie. Ik hoop wat geld te sparen voor een bijeenkomst waarbij voornamelijk soulmuziek (Marvin en Al) gedraaid wordt. En ik zou graag mijn as uitgestrooid zien aan het Portugese strand van Monte Gordo. Het is kilometerslang, heel stil en altijd een prettige temperatuur.

Een vervelend onderwerp maar het is wel prettig dat het geregeld is en dat iedereen op de hoogte is. Dan hoef je het er verder niet over te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten