zaterdag 4 maart 2017

Zaterdag

Zaterdag is altijd mijn favoriete dag geweest. En zondag altijd de saaiste en meest deprimerende.
Vandaag, zaterdag, zat ik even in het zonnetje. Gelijk kwamen de tuinkriebels naar boven. Ik heb wat planten gesnoeid en het terras geveegd. Het liefst zou ik een grote rozenstruik op mijn buitenplaatsje hebben die de boel overwoekert en privacy geeft.

Ik sprak de buurvrouw nog even. De zangeres. Zij was net als ik zeer geschrokken van de onverwachte dood van de buurman. ' Zo jammer dat je hem niet hebt leren kennen. Jullie leken op elkaar. Hij was ook schrijver.' Zij was langs gegaan om de weduwe te condoleren.  'Ik kwam binnen en het hele huis hangt vol met schilderijen. Gemaakt door de buurman. Eentje van een gorilla. Ik moest gelijk aan jou denken.'
Ik plaats namelijk dagelijks een foto van een gorilla op Facebook. Met onderschrift alsof zij menselijke gedachten hebben.

Ik ben van plan de weduwe volgende week een bloemetje te brengen. Volgens de zangeres kunnen we vast en zeker met elkaar op kunnen schieten. 'Jullie worden vriendinnen.'  Dat zou mooi zijn. Want de paar keren dat ik haar ontmoet heb, kreeg ik de indruk dat ze intelligent en jong van geest is. Een geestverwant, wellicht. Of niet. We zullen zien.

Als ik later groot ben word ik een mens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten