vrijdag 11 november 2011

Steigertje

Rechts: wenteltrapje

Buurman & Buurman moeten alleen nog wat roosters op het, hoe noem je dat, steigerskelet aanbrengen en we kunnen bij mooi weer ook aan de achterkant van onze woning buiten zitten. Daar komt, in de zomer ´s avonds tot 22.00 uur, een heerlijk zonnetje. Bob heeft de constructie al in zijn route opgenomen. Hij verliet het pand via de keuken, liep via het wenteltrapje naar beneden. Daarna balanceerde hij over de witmetalen balken langs het pand van de buren. Ik was er niet gerust op, al dat water dat op de loer ligt. Ik keek naar zijn vorderingen, hij manoeuvreerde langs een paal met een smal richeltje. Hij glijdt uit en hangt met zijn onderlijf in het water. (Van schrik schrijf ik in de tegenwoordige tijd). Ik ben net zo´n overbezorgde moeder. Paniek. Bob was ondertussen kletsnat via de zijtrap van de buren aan de voorkant van ons huis gekomen en stond al luid klagend voor de deur. De buurvrouw van de overkant had Bob´s uitglijer ook gadegeslagen en kwam alarmerend aanrennen. 

Iedereen die Bob kent weet dat hij zich niet uit het veld laat slaan door zo´n kleine tegenvaller. Hij gaat via de voordeur naar buiten. Doet zijn ding (?). En als hij weer naar binnen wil wandelt hij via de trap van de buren over de metalen constructie naar het slaapkamerraam dat op een kiertje staat. HS heeft er zo´n typerende Streep/meerkoet kattenluikje gefabriceerd van restmateriaal. Toch zal ik blij zijn als de gaten gedicht zijn met de roosters. Uit betrouwbare bron vernam ik dat de roosterfabrikant failliet is. Nu maar hopen op een strenge vorst zodat Bob op het ijs kan wandelen.
De hangeenden zijn heel slank omdat zij koolhydraatarm brood gevoerd krijgen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten