zondag 15 november 2015

Oorlog


Wat een ellende. Wat moet je met zoveel haat tegen volkomen onschuldige mensen. Na zulke terreuraanslagen, het begon in 2001, hoor je altijd de oproep: we laten ons niet tegen elkaar uitspelen. Moslims en niet-moslims. Op televisie verscheen gelijk een Nederlandse moslima, hoofddoek,en een vlotte babbel. Wij moeten schouder aan schouder staan. Diezelfde mensen die na de slachtpartij bij Charlie Hebdo zeiden: de profeet beledigen gaat erg ver. De redactie heeft er wel een beetje om gevraagd. Zolang de islam afwijkende regels heeft van de Westerse maatschappij, houd ik een wantrouwen tegenover de gelovigen. Tel daarbij op alle negatieve ervaringen met moslimjongeren in Amsterdam, kom ik tot de conclusie: ze minachten Nederlanders. Het zijn niet alleen terroristen die verdeeldheid zaaien, ook de moslims die hier wonen. Dan heb je ook nog die Surinamers die met bussen naar Meppel reden om een kinderfeest te verstoren. Want alle blanke Nederlanders zijn racisten. Geweldig die multi-culturele samenleving; iedereen is ontevreden. Nooit hoor je: dankzij Nederland heb ik een veel beter leven dan in mijn vaderland. Zelfs vluchtelingen zijn teleurgesteld: het eten is niet te vreten, het zakgeld is niet genoeg, het lijkt wel een gevangenis. Dan hoor ik mezelf zeggen: laat iedereen in zijn eigen land blijven en daar puin ruimen in plaats van ontevreden klagen tegen je gastland. Al die verwende mensen die vinden dat ze overal recht op hebben. Sodemieter toch op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten