donderdag 28 april 2016

Operatie Bob

Waar ben ik?


Ik had een afspraak met de dierenarts gemaakt voor Bob zijn jaarlijkse doorsmeerbeurt. Ik had al langer een vermoeden dat hij niet in orde was. Hij at de hele dag door en slurpte liters water uit de kraan. Het was tijd voor een onderzoek in combinatie met de verhuizing naar mijn huisje.

Bob blijkt een goedaardige tumor aan zijn schildklier te hebben. Alles werkt dan 4 x zo snel in zijn lichaam. Zijn bloeddruk is veel te hoog en, dat was me ook al opgevallen, hij is veel agressiever. Als ik hem aaide, sloeg hij zijn klauw uit. Bij de dierenarts was hij zo boos dat hij het plastic raampje van de poezentas aan flarden heeft gescheurd. Ik mocht een mandje lenen om hem toch heelhuids thuis te krijgen. De hele weg probeerde hij fanatiek los te breken.

Het behandelplan is als volgt. Eerst op een jodiumvrij dieet. Als dat niet werkt krijgt hij medicijnen. Voor een definitieve oplossing kan hij bestraald worden. Tenminste als zijn nieren nog goed functioneren. Er zijn slechts een aantal plekken waar ze katten radioactief behandelen. Onder andere in Gent. In dat geval knopen we er gelijk een korte vakantie aan vast.

Hij sloop eerst paniekerig door het huis. Nu zit hij rustig in de erker in het zonnetje. Ik ben wel blij dat ik hem weer bij me heb. Voorlopig houd ik hem binnen om te voorkomen dat hij terugloopt naar Steigereiland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten