dinsdag 10 mei 2016

Onze Bob

De doos is uiteraard veel interessanter dan die domme krabpaal

Die arme Bob. Hij moet gewoon afkicken van zijn gewoonte kilometers per nacht af te leggen. Hij probeert te ontsnappen uit zijn nieuwe omgeving en gaat languit voor de deur liggen. 'Mevrouw", zei het KPN-mannetje dat mijn internetverbindingsproblemen kwam oplossen, 'uw kat ligt voor de deur.' Als een soort tochtstrip. Ik zette hem zo lang in de slaapkamer waar hij in de vensterbank ging zitten en uit het raam staren. Het was net de oude Jacob.

Volgens mij voelt hij instinctief of door de stand van de zon aan, waar het vroegere adres is. Het is een kwestie van de snelweg oversteken. Voor alle zekerheid houd ik hem op z'n minst een maandje binnen. Door zijn schildklieraandoening vreet hij zich een ongeluk, het schompes. Gisterenochtend drie volle bakken en het was nog geeneens 12 uur.

Ziet ze er niet enig uit?

Het eerste dat hij in zijn nieuwe huis deed was aan de bank krabben. Logisch. Dus besloot ik in een opwelling van mijn laatste spaarcentjes een snoezige krabpaal te kopen. Hij toont totaal geen interesse. Blanche slaapt er nu in.

Met het verbeterde weertype is het een genot 's avonds met Blanche langs het water te wandelen. Ja mensen, ook dit is Amsterdam. Op een steenworpafstand van het centrum.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten