vrijdag 27 mei 2016

Natuurfoto's

Blanche huppelt graag achter de konijntjes aan maar gaat gelukkig niet de holen in.

Toch een geweldig fenomeen, Facebook, zou je denken. Je hebt de mogelijkheid je interesses te delen met iemand uit Australië bijvoorbeeld. Zo werd ik als Seinfeldfan gevraagd voor de Facebookpagina Seinfeld Obsessed. Weet je nog wel die scène en dat personage. De echte fanaten kunnen hele dialogen opdreunen. Nu maakte iemand de fout om een andere sitcom te noemen, namelijk Martin. 'Martin was op z'n grappigst', schreef ik, 'als hij ging vechten met de oude dame ms. Jerry.' Een Amerikaan plaatste een foto van Martin en ms. Jerry. Dat was vloeken in de kerk en werd absoluut niet getolereerd. We werden met pek en veren de pagina afgejaagd. Ik heb de hele club gelijk maar ontvriend. Wat een onverdraagzaam volk. Het lijken wel allemaal kleine sektes op FB. Allerlei figuren die normaal onder een steen vertoeven, komen tevoorschijn als pissebedden en wormen. En voor je het weet, ga te terug schelden.

Het park is wit van de margrietjes


Televisie werd in de begintijd vooral gezien als een educatief medium. En dat is het af en toe. Ik heb niets tegen plat volksvermaak zoals Sterren Springen, maar met mate en zolang ik niet naar Patty Brard's reet hoef te kijken. Zie je, zo ga je praten.

Wie de grootste bek heeft wint, op de sociale media. En denk niet dat het zich beperkt tot Nederland. De hele wereld is boos op elkaar. Ik kwam op een pagina terecht die alleen maar haatartikelen schrijft over Obama. Dat hij eigenlijk geen Amerikaan is en de wereld wil islamiseren. Gewoon eng, die haat. Ik heb het helemaal gehad met dat negatieve gedoe. Berichten als: De ZP-discussie moet vóór de zomer beginnen anders heb het geen nut. Laat die dit jaar alsjeblieft aan mijn deur voorbij gaan.
Ik heb wel wat beters te doen dan Welles/Nietes spelletjes met volwassen mensen.



Dus doen we net of de rest van de wereld niet bestaat en gaan we ontspannen wandelen en foto's nemen van de natuur, hè Blanche.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten