dinsdag 17 januari 2017

Ik blog dus ik denk

Gisteren zat ik in de wachtkamer van het AMC (niets ernstigs) een damesblad te lezen. Er stonden 6 portretten in van vrouwen die bloggen of een column schrijven. Ze gaan er prat op dat ze zeggen wat ze denken. Terwijl dr. Phil altijd de wijze woorden van zijn vader(alcoholist en amateur-filosoof) gebruikt: 'Mis nooit een kans je mond te houden.'
Ebru Umar heeft volgens mij een narcistische stoornis. 'Ik volg de mode niet, de mode volgt mij.' Zo'n type dat trots is dat ze niet kan koken.
Er zat ook een dame tussen, forse vrouw, die geen blad voor haar mond neemt. Telegraafachtige uitspraken zoals: vluchtelingenplaag. Ze kwam me bekend voor.
Vanochtend kwam ik een forse vrouw tegen met zo'n enge vechthond. Wij zeiden elkaar vriendelijk gedag. Zo gaat dat op IJburg. Verrek, dacht ik, dat is die Telegraaf columniste. Die schrijft vanuit haar comfortabele woning, met haar koffie-apparaat van 999 euro, over hoe Nederland naar de klote gaat, als we niet oppassen. Je geld verdienen met de primaire gedachten die in je opkomen. Dat wil ik ook.

Op het schoolplein speelden kinderen van allerlei culturen gelukkig vreedzaam met elkaar. De columniste viel dat niet op. Ze had grote moeite haar pitbull onder controle te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten