zondag 29 januari 2017

Verjaardagswandeling

Zaterdag namen mijn vrienden A. en D. me uit voor een frisse strandwandeling. De hondjes waren uitgelaten. Zoveel vrijheid en indrukken hadden ze nog nooit gehad. Na een lunch, bestaande uit een heerlijk broodje kroket, liepen we terug door de duinen. D. zette flink de pas erin zodat hij al snel 100 meter voor lag. Blanche volgde niet mij maar hem op de voet. D. is duidelijk de roedelleider.

We stuitten op het karkas van een hert. Het lag niet ver van de vloedlijn. Het was aangevreten, zijn ribbenkast was te zien. En zijn kop was nog in tact. Een gruwelijk tafereel. Hoe kwam het arme dier daar? Ik ben snel doorgelopen en heb maar geen foto's gemaakt.











Ik kreeg van vriendin A. een hondenspaarpot. Je gooit geld in zijn bakje en hij duwt het in een gleufje. Het is mijn alternatieve manier van sparen want geld op de bank wordt door de belastingen tegen je gebruikt. En je krijgt er nauwelijks rente over. Van mijn lieve zus en zwager kreeg ik een leuk bedragje voor mijn spaarpot. Spaardoel: overwinteren in Portugal, november, december en januari. Mocht je iemand kennen die in die tijd mijn huisje wil huren, laat het me weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten