dinsdag 27 september 2011

De Indische buurt




Het Javaplein met het voormalige badhuis


Vandaag kwam ik na een fikse wandeling, de beentjes strekken en wat zonlicht opvangen, op het Javaplein terecht. Vroeger heette het daar de Indische buurt maar tegenwoordig valt het onder Zeeburg, net als wij op IJburg. Op het Javaplein bevindt zich het oude badhuis dat alweer jaren een café is met terras. De buurt wordt flink gepimpt. Oude woningen zijn gesloopt en daar voor in de plaats is moderne hoogbouw gekomen waar sinds deze week de nieuwe bieb zit. Een heerlijke lichte ruimte met mooie houten vloeren, een prettige leeshoek, ronde tafels waar je kunt internetten, veel zitgedeeltes en ... drie wc´s. Omdat de bibliotheek een laxerende werking op mij heeft zijn deze toiletten de kers op de taart. Ik hoefde niet langer om de sleutel te vragen zoals in het oude gebouw maar kon me op mijn gemak terugtrekken.

Links de nieuwe bieb op het Javaplein

Daarna leende ik Greatest Hits van PF. Thomése, een droogkomische schrijver die in het eerste verhaal van de bundel zijn debuut maakt als zanger omdat iedereen hem altijd vertelt dat hij zo op Art Garfunkel lijkt.
Art Garfunkel
PF. Thomése
                                           



Geen opmerkingen:

Een reactie posten