vrijdag 9 september 2011

Keys please

Links baas Lou, Froy, Lindah, Matt en rechts Sonia

HS en ik mogen graag, na het eten, naar het programma Operation Repo kijken. Het gaat over de familie Pizarro, vader Lou, zus Sonia en dochter Lyndah die samen met voormalig zwager Froy en krachtpatser Matt als Repomen opereren. Het is een Amerikaans verschijnsel, wanneer je een auto op afbetaling koopt in de USA en niet op tijd je maandelijkse som betaalt, komt de Repoman je voertuig in beslag nemen. Dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Niemand wil scheiden van zijn auto en de meeste wanbetalers worden agressief als ze de takelwagen zien. De vijf komen in krankzinnige situaties die volgens mij in scene zijn gezet. HS denkt dat het echt is, hij gelooft ook nog steeds dat het Amerikaanse worstelen een serieus gevecht is.
De familie is Latin-Americain en vooral Sonia en haar broer zijn zo angstwekkend dik dat ik altijd naar de tv roep: Verander je eetgewoontes anders haal je de 40 niet. Maar hun overgewicht interesseert ze niet. Ze weten niet beter, 80 % van de bevolking heeft hetzelfde figuur. Ongegeneerd bestellen ze omeletten met spek en gebakken aardappels, stel ik me zo voor. Een ontbijt waarbij een normaal mens de hele dag genoeg aan heeft.
Ik ben gefascineerd door hun groteske lichamen.Misschien hebben ze hun postuur nodig om indruk te maken in hun vak. Ik denk altijd: hoe kun je met zo´n lichaam bewegen, wat een last draagt die Sonia mee, beseft ze niet dat ze zich beter zal voelen als ze 120 kilo afvalt? En denk eens aan het hart, dat pompt zich gek.
Verder zijn het redelijke mensen behalve Matt, die begint meteen met provoceren zodat het uiteindelijk altijd in een grote vechtpartij eindigt.
Als Sonia thuiskomt zet ze haar wenkbrauwen af
(Ik heb het opgezocht, Operation Repo is een Mockumentary. Nagespeelde waargebeurde verhalen met de Terugvorderaars die zichzelf spelen. Shhht, niet aan HS vertellen)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten