zondag 11 september 2011

Huisvrouw


Heeft u zo´n last van de was die niet wil drogen. Door al dat hemelwater blijft de lucht vochtig. Overal ruik ik dat natte regenjasluchtje dat soms tegen een putlucht aanschuurt. In de tram, in de supermarkt en zelfs thuis ruik ik het. Je kunt de was niet buiten hangen in de zon want die laat zich niet zien.
Ten einde raad heb ik de handdoeken warmer gewassen dan gewoonlijk, nu op 40 graden. Daarna heb ik de machine 2x laten centrifugeren. Tenslotte heb ik de was ruim opgehangen op drie rekjes in de slaapkamer. Dat was gisteren. Vanochtend vouwde ik de handdoeken en rook nog steeds een muf luchtje.
Ik wil geen droger aanschaffen dat vind ik zo´n energieverspilling.
Ik moet een constructie verzinnen om de was afgedekt op het terras op te hangen. Het waait hier genoeg.

Gisteren wandelde ik langs de rand van Steigereiland. De bewoners hebben uitzicht op het water en Durgerdam. In hun straatje komt geen autoverkeer dus alle kindertjes spelen altijd buiten. Er staan plastic glijbaantjes, trapautootjes, fietsjes. Allerhande speelgoed ligt op straat verspreid. De kinderen hebben namen als ´Parel´ en gaan stampvoeten als zij hun zin niet krijgen. Dat observeerde ik allemaal. 


Hier kijk je op uit als je op de dijk woont
´Parel, kom je buiten spelen´


Geen opmerkingen:

Een reactie posten