donderdag 1 september 2011

Tram 17



Ik moest, door omstandigheden, tram 17 nemen. Bij het Surinameplein zwenkte hij de Hoofdweg in en reed het lelijkste stuk Amsterdam in, Amsterdam-West.  Ik zat vooraan in een stoel vastgeklemd met een brede medepassagier naast me. De tram was stampvol en iedereen was onaantrekkelijk. Het toppunt was een kale kerel met een sikje die 3 doodskoppen op zijn hoofd had laten tatoeëren. Dan weet je tenminste zeker dat je nooit een baan vindt. Hij zag er dan ook uit als iemand die vooral in de illegaliteit opereert. We reden langs de Postjesweg de Kinkerstraat in. De buurt is uitermate geschikt voor een decor in een nachtmerrie. Wat een negatieve vibes ving ik daar op. Sommige buurten moeten platgegooid worden en opnieuw opgebouwd om de kwade geest eruit te halen. In de Rivierenbuurt voel je de rijke geschiedenis. In West hangt er een deprimerende sfeer waaraan niemand ontkomt. Wat een opluchting om op het Stationsplein aan te komen en in een moderne tram 26 te stappen naar de ruimte van IJburg.
Vandaag wandelde ik langs de Amstel en nam, zoals gewoonlijk, een foto van het prachtige uitzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten