donderdag 10 april 2014

De Ontdekking van de Hemel als step therapie

En, gebruik die beentjes
De dierenarts raadde aan om Blanche's etensbakje op een plateautje te plaatsen. Op die manier maakt ze gelijk haar achterpootjes sterker. De arts, die zelf ook zo'n mormel thuis heeft zitten, gebruikte daarvoor de dikke pil van Harry Mulisch, De Ontdekking van de Hemel. 'Ik was er in begonnen', vertelde ze,' en ik kwam er niet doorheen. Ik heb mezelf gedwongen het uit te lezen want zo ben ik. Wat een slecht boek.' 'Eigenaardig dat die man zichzelf zo'n groot schrijver vond', zei ik, 'ik zapte eens langs de verfilming. Alleen maar clichés. En zwarte raaf die de dood aankondigde, dat soort dingen. Nou ja, zijn zijn boeken in ieder geval nog ergens goed voor'.
Ik heb thuis ook een paar dikke pillen, zoals de biografie van F.B. Holz van Aleid Truijens (lezen!). Ik geef de voorkeur aan een kartonnen doos voor Blanche. Step therapie.


Blanche schijnt trouwens een 'onderbeet' te hebben. Een centenbakkie, of klus zoals wij dat noemden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten