donderdag 18 juni 2015

Sense8



Ik kijk, op aanraden van de buuf, naar de serie Sense 8. Ik ben nooit zo gek op Fantasy. Ik vind de verhalen meestal ongeloofwaardig en vergezocht. De serie gaat over 8 mensen op verschillende werelddelen die telepathisch met elkaar in contact staan. Ze kunnen gebruik maken van elkaars taal, kennis en talenten. Dat komt goed uit want sommigen komen in levensbedreigende situaties, zoals een Nigeriaan wiens anti-aids medicatie van zijn moeder wordt afgenomen door een gang. Een Koreaanse vrouw die kampioen kickboksen is, helpt hem het geboefte alle hoeken van de kamers te laten zien. Goed zó!

Four Non Blonds

Gisteren zag ik een aflevering waarin 6 van hen een orgie beleefden. Telepathisch. Tenslotte zongen ze met z'n allen op de verschillende continenten: Azië, Europa, Amerika, Zuid-Amerika en Afrika, het lied What's going on van 4Nonblonds. Dat is zo'n nummer dat je haat óf gek op bent. Als ik het hoor zet ik snel de radio uit. Stom lied, stomme bandnaam en stomme hoge hoed van die stomme griet, denk ik dan. Vreemd genoeg werkt dit liedje in Sense8. Ik ging zelfs meezingen.



Wat opvalt aan de tegenwoordige series is de hoge kwaliteit. Geld nog moeite worden gespaard om prachtige beelden te leveren. Ook het acteerwerk van de onbekende acteurs is overtuigend. Knap geschreven ook. Allerlei variëteiten van personages komen langs (passeren de revue): hetero, homo, transgender. En als ze bloot zijn, zijn ze ook echt bloot en niet bedekt op essentiële punten.
Ik hou alleen niet van het geweld. Zoals een plastic zak over het hoofd van een meisje trekken om haar te laten praten. Dan doe ik een Fast Forward.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten