zaterdag 27 juni 2015

Generatiekloof



Het is zaterdag, de zon schijnt en bij gebrek aan een speeltuin spelen de peuters voor onze deur. Om te laten merken dat ik nog lang niet dood ben (afkloppen) zet ik de radio 60 zender op 11. Lawaai tegen lawaai schijnt stilte op te leveren. Ik zing luid mee met My Guy van Mary Wells, dan Neil Young met Miner for a Golden Heart (daar hebben ze niet van terug) en Help me Rhonda van The Beach Boys.

Vorig jaar kroop er een peutertje op mijn schoot. 'Je zou oppasoma moeten worden', merkte de buurman op. Ten eerste ben ik niemands oma en ten tweede heb ik wel wat beters te doen en tenslotte, oppassen wil ik wel maar mijn uurloon is héél hoog. Ik moet wel mijn AOW aanvullen. Dat u het weet.


Zo, nu ga ik naar de verjaardag van mijn kleine broertjes waar we lekker uit ons dak gaan met Old Skool Soul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten