zaterdag 30 juli 2016

100 Ideeën

Nu de nieuwe gordijnen hangen, heb ik het ene woonidee na het andere. Allereerst heb ik de inrichting van de slaapkamer veranderd. Met als optisch effect: meer ruimte. Gisteren bedacht ik dat  de muur waartegen het bed staat een kleurtje nodig heeft. Eerst leek zeeblauw me wel wat. Maar het moest warmer, dus heb ik besloten perzikoranje. Heel licht. Dat maakt de kamer met de gordijnen, het dekbed en een gekleurde muur tot een knus geheel.

De behandelkamer


Perzikoranje

Laatst las ik dat een hond qua mensenleeftijd 5 jaar is. En een kat 42 jaar. Vandaar dat Blanche geen grenzen kent wat eten betreft en zonder te kijken de straat oversteekt. Bob gaat buiten meer te werk als een spion en beweegt zich via bosjes, heggen en struiken. Hij weet zich onzichtbaar te maken. Katten kunnen overal bij komen; ze springen op tafels, het aanrecht en zo nodig het keukenkastje. Terwijl de hond niet veel verder komt dan een laag hekje.
Daarentegen begrijpt de hond wat je zegt. Blanche kent het verschil tussen 'een snoepje' en 'wil je naar buiten' en nog 25 andere variaties. Ze kent de namen van iedereen. Zeg ik 'Peer', haar voormalige vijand, dan gaat ze woedend blaffen, grommen en agressief zoeken waar hij is. Noem ik echter Carlito's naam dan rent ze, als ze niet aan de riem zou zitten, rechtstreeks naar Steigereiland, waar haar vriend woont. 










 Je kunt praten wat je wilt tegen Bob, die hoort blablabla en gaat uitsluitend zijn eigen gang.

Bob is de ietwat autistische oom en Blanche is zijn dolenthousiaste nichtje. Dat vergt maatregelen zoals: Bob eet op een hoge tafel waar Blanche met veel moeite bij kan, maar dan moet ze allerlei capriolen uithalen. Blanche wordt geblokkeerd door een hekje bij de achterdeur zodat ze niet onnozel de straat op rent. Voor Bob is het hekje geen obstakel. Die springt er gewoon overheen. De wijde wereld in. Blanche kan zoveel vrijheid niet aan. Die blijft aan moeders schort hangen. Wel zo gezellig.


Het is Blanche gelukt om op de tafel te klimmen. Het glas vindt ze eng. Ze weet niet zeker of ze wel het transparante oppervlakte kan staan. Doorzichtig is een onbegrijpelijk concept voor een hond.
Te laat. Bob's eten is weg en nu durft ze niet meer van de tafel en vraagt om hulp. Ga eerst maar eens over je daden nadenken, dametje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten