zaterdag 9 juli 2016

God bless the World

We kunnen toch simpelweg stellen dat geloven verzinsels zijn van mensen. De islam, het katholicisme, het calvinisme, jehova's getuigen, scientology church. Hun zelf verzonnen regels worden kinderen van gelovigen ingeprent net als taal en rekenen. Taal, rekenen, aardrijkskunde zijn echt. Alhoewel er net een beweging is opgericht die beweert dat de aarde plat is en dat we al die eeuwen zijn voorgelogen. Dat past in deze tijd van achteruitgang.

Het geloof is gewoon een verzinsel van mensen die houvast zochten, verklaringen, troost, bezwering van de angst voor de dood. Heel begrijpelijk maar het zijn verzinsels.
Ik ben gelukkig nooit opgezadeld met een allesziend Opperwezen, noch hemel en hel. Laat staan de erfzonde. Het is een vorm van kindermishandeling en veroorzaakt voor de rest van je leven schuldgevoelens en verknipte ideeen over sex onder andere.

Waarom zou ik daar in godsnaam respect voor moeten tonen? En waarom, als ik niet in die verzinsels geloof, krijg ik de reactie:' O, dus jij bent een atheist.' Ik ben niks. Ik geloof alleen niet in uw verzinsels. Net zo min als ik in kaboutertjes geloof. Ik vind al die verzinsels die ongelofeljk veel aandacht krijgen, eigenlijk heel kinderlijk.
Als de president van Amerika zegt:' God bless America', denk ik: Als er een god is, houdt hij van elk land, elk mens en elk dier evenveel. Dat geloof ik dan weer wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten