donderdag 7 juli 2016

Recensie: de Grazia

De Spencerdames, nichtjes van prinses Diana, houden van shoppen en feesten



Je zou toch maar jong zijn in deze tijd. Er worden toch hoge eisen gesteld aan jongeren. Vooral aan vrouwen.

Ik had een proefabonnement op de Grazia genomen. Lekker luchtig blaadje met veel modenieuws. Nu ik het een aantal weken heb ontvangen, bekruipt mij het gevoel dat ik aan mijn bikini lichaam moet gaan werken. Sit-ups en push-ups. Wandelen alleen is niet genoeg. Afgetraind met platte buik of anders binnen blijven.

Eigenlijk gaat het in de Grazia nergens anders over dan dieten en sporten. En topmodellen die op hun 14e worden ontdekt en moeiteloos fimster worden. En ook nog eens een kledinglijn hebben. En ze hebben allemaal heel aparte namen. En ze lijken erg op ekaar. Ze doen ook filosofische uitspraken, geven advies en zeggen dingen als: 'Ik zou naar Princeton gaan maar koos voor het modellenwerk.'

Een greep uit het nummer van deze week:
Everybody loves Blake (het blad staat voor de helft vol met Engelse en Amerikaanse termen, die ik in mijn hoofd vertaal naar bevredigend Nederlands). Blake Lively is bloedmooi en succesvol actrice ('Ik wilde het vak helemaal niet in.') en de muze van vele mode-ontwerpers. Blake is sinds 2012 met de razend aantrekkelijke Ryan Reynolds getrouwd en ze zijn van plan een heel voetbalteam op de wereld te zetten. Maar zelfs als Blake zwanger is, ziet ze er nog sexy uit. Inzet: vier foto's van een zwangere Blake met de tekst: Blake's pregnancy style.

Dan duizendpoot Fajah Lourens (34 jaar). Haar boek - Killerbody Dieet- staat al weken nr. 1 op de bestsellerlijst. Ze heeft vanaf deze week een realityserie waarin ze haar eigen leven showt. Van work-outs tot therapiesessies. 'Ik heb net een een skincarelijn opgezet met 100% natuurlijke producten. Ik merk wel dat ik dichter bij mezelf sta.'

Next:
Belgisch model Rose Bertram (21) lanceerde haar eerste vrouwenlijn voor het label BALR, waar ze ook het gezicht van is. Ze runt haar eigen modellenbureau in Amerika. Haar wens: een eigen parfumlijn.

Actrice Kate Bosworth. Ontdekt op haar 14e voor de film Horsewhisperer. Ze is nu (33 jaar) actrice/model/designer en uitgegroeid tot een kick-ass powervrouw.

Vervolgens:
Vier pagina's met de beste beach body's.
Rita Ora (eet zeewier chips),
Rihanna, één van de weinigen die eet waar ze trek in heeft. Wel elke dag flink sporten.
Emily Ratajkowski: 'Op mijn 12e had ik al cup D.' ( I hate when that happens- dr. Phil).
Enzovoorts, enzovoorts.

Dan wat voedingtips: speltcrackers, geen suiker, geen alcohol, geen gluten, veel salades. Gezonde koolhydraten met mate.
Ontbijt: groentensap
Lunch: avocado
Diner: quinoa met kip
Af en toe zondigen met een handjevol onbewerkte noten.

Conditie: krachttraining onder leiding van een personal trainer, pilates, yoga, hardlopen op de band, zwemmen, fietsen, surfen, strandvolleybal. 's Ochtends en 's middags.

Een artikel over rock-royalties zoals de nichtjes van Prinses Diana. Die shoppen en feesten voornamelijk en begeven zich alleen onder mooie, rijke mensen.

Tenslotte een verhaal over de 17-jarige blogster Alessandra Peters. Haar eerste kookboek is net uit. 'Ik bleek meer dan 70 voedselintoleranties te hebben. Mijn boek is granen-, gluten-, melk- en sojavrij.' Gelukkig geeft ze een recept van een overheerlijke bloemkooltaart.
The End

1 opmerking: